1r d’ESO

PROGRAMA I CRITERIS D’AVALUACIÓ. CIÈNCIES SOCIALS. 1r d’ESO. CURS 2014 / 2015

CONTINGUTS.

L’assignatura s’avalua a partir de sis blocs. Aquests estan distribuïts de la següent forma:

PRIMER TRIMESTRE

● BLOC 1. EL PLANETA BLAU.

● BLOC 2. CLIMA I PAISATGE.

SEGON TRIMESTRE

● BLOC 3. RECURSOS NATURALS I PROBLEMES MEDIAMBIENTALS.

● BLOC 4. LA PREHISTÒRIA: DE L’APARICIÓ DE L’HOME FINS EL NEOLÌTIC.

TERCER TRIMESTRE

● BLOC 5. LES PRIMERES CIVILITZACIONS

● BLOC 6. GRÈCIA I ROMA

Es considera aprovada la matèria quan la mitjana de tots els blocs és igual o superior a 5. A cadascun dels sis blocs s’apliquen els següents criteris d’avaluació:

CRITERIS D’AVALUACIÓ DE CADA BLOC

CONTINGUTS:

Prova escrita. 50%. S’avaluaran mitjançant les corresponents proves escrites. Cada tema constarà, com a mínim, d’una prova escrita. Per tal de fer mitjana, la nota d’un control haurà de ser com a mínim un 3,5. Cas que sigui inferior, caldrà recuperar aquesta part del trimestre independentment de la resta de notes en altres controls del mateix trimestre.

Mapes. 10%. Al llarg de cada bloc es farà un control de mapes, físic o polític. Aquests s’aniran comunicant al llarg del curs.

PROCEDIMENTS: 30% . Els procediments s’avaluaran a partir dels següents ítems:

Dossier del bloc. Els alumnes han d’elaborar un dossier per bloc . Aquest dossier ha de contenir els següents apartats:

  • PORTADA: Ha d’incloure el nom i cognom de l’alumne, el grup, el títol i una imatge il·lustrativa de la matèria treballada.

  • ÍNDEX

  • RECULL DELS EXERCICIS TREBALLATS: S’inclouen tant els treballats a l’aula com els que s’han fet a casa.

  • VALORACIÓ DEL BLOC TREBALLAT

Treball a l’aula i deures. Es valorarà el treball diari de l’alumne a l’aula així com la presentació de les tasques que s’encomanin als alumnes com a deures.

ACTITUD: 10%. En aquest apartat es valorarà l’actitud, la puntualitat i la participació a classe.

Es considera aprovat el bloc si la nota final és igual o superior a 5.

QUALIFICACIONS TRIMESTRALS

Les qualificacions trimestrals són la mitjana dels blocs treballats al llarg del trimestre que, en principi, són dos. Aquesta ha de ser igual o superior a 5, però cal tenir en compte que:

– Per a que els blocs facin mitjana entre ells la nota ha de ser igual o superior a 3,5. Per exemple, si un alumne obté un 3,7 al bloc 1 i un 6,5 al bloc 2 la nota final del trimestre seria un 5,2. Si, en canvi, la nota del bloc 1 fos d’un 3, com que no és igual o superior a 3,5, ha de recuperar el bloc 1. El bloc 2, com que estaria aprovat, no caldria recuperar-lo.

– La nota del butlletí trimestral no reflecteix la nota real. Atès que el sistema del Dep. d’Ensenyament només permet posar notes absolutes ( 4,5,6,7… ) la nota que figura al butlletí és una nota arrodonida a l’alça, essent la fracció de x,5 la que decanta la nota trimestral. Per exemple, si la nota trimestral d’un alumne és 6,7, en haver superat el 6,5 s’arrodoneix la nota trimestral a l’alça: 7. Si, en canvi, la nota fos un 6,3, en no haver superat el 6,5, la nota trimestral seria un 6 (el 0,5 restant si que es té en compte de cara a la nota final).

QUALIFICACIÓ FINAL

Tenint en compte el que s’ha dit a les qualificacions trimestrals, la nota final no serà la mitjana de les notes que figuren al butlletí, sinó la nota mitjana de tots els blocs. Per superar el curs, la nota mitjana final de tots els blocs ha de ser igual o superior a 5.

RECUPERACIONS DE LES PARTS SUSPESES

Només s’han de recuperar els blocs que s’hagin suspès amb una nota inferior al 3,5. Si en un trimestre un bloc està suspès i un altre aprovat, només s’ha de recuperar el que està suspès malgrat que al butlletí figuri la nota trimestral com a suspesa. Els mecanismes de recuperació dels blocs s’aniran establint al llarg del curs i es faran de forma continuada atenent als criteris de contingut i procediments establerts anteriorment

ATENCIÓ: Els alumnes que requereixin adaptació curricular d’acord amb el que marca la llei i sempre que aquesta consti de forma oficial al centre, seran avaluats d’acord a les seves necessitats educatives.

Hi ha un comentari

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.